Activități fizice - Obezitate360

Activități fizice

Mișcarea este esențială

ACTIVITĂȚI FIZICE

Activitatea fizică este extrem de importantă pentru managementul greutății pe termen lung. Nevoile de activitate diferă în funcție de pacient și de intervenția chirurgicală efectuată. Pe măsură ce perioada de recuperare avansează și te apropii de această etapă, organismul va fi pregătit să înceapă o rutină care să includă diverse tipuri de exerciții, de intensitate scăzută sau medie, alergat, înot sau chiar mers pe jos pe distanțe mai lungi.

La început, exercițiile fizice vor completa programul de slăbit dar organismul va deveni eficient, când apare o activitate repetitivă în program, deci va fi necesar să intensifici activitățile de fitness pentru a menține greutatea și a continua procesul de slăbire. Chirurgul îți poate oferi sfaturi și indicații specifice privind tipurile de exerciții care pot fi practicate în siguranță.

Cât de des trebuie să fac exerciții fizice?

În prezent, specialiștii recomandă un total de 150 de minute pe săptămână de activități fizice moderate precum mersul alert, joggingul, Zumba, înotul sau mersul la sală pentru diverse echipamente specifice. Nivelul și intensitatea diferă de la persoană la persoană și este ideal să alegi exercițiile potrivite pentru cazul tău.

Pot face exerciții fizice după o intervenție chirurgicală bariatrică?

Totul depinde de tipul de exercițiu practicat. Încă din ziua postoperatorie vei fi încurajat să te mobilizezi, pentru ca recuperarea să fie rapidă. La început, mersul pe jos este suficient dar pe măsură ce inciziile se vindecă, vei putea programa și activități mai solicitante. Ridicatul de greutăți și utilizarea de echipamente de la sala de fitness sunt activități care trebuie amânate până când primești permisiunea din partea medicului curant.

Care sunt exercițiile recomandate?

Poți practica exerciții de aerobic sau cardio și de mărire a anduranței la efort împreună cu cele de flexibilitate în rutina săptămânală pentru a obține cele mai bune rezultate. Încearcă mai multe tipuri de activități și sporturi pentru a afla exact ce ți se potrivește. Exercițiile realizate în piscină și înotul sunt ideale întrucât se evită durerile de articulații și întinderile musculare.

FORMULAR PROGRAMARE ONLINE

Schimbarea începe cu tine!
Completează câmpurile de mai jos și te vom contacta cât mai curând posibil!